Singgah sebentar di Nasi Vanggey, Ipoh!  

Posted by dxcel in , , , ,


Assalamualaikum dan salam sejahtera semua!

Balik raya cina hari tu, dala perjalanan nak balik ke KL, tersekat dalam jem teruk. Jadi, aku pun try ikut jalam lama. Dari Alor Setar, sampai ke Ipoh, amik masa sampai 8jam (biasanya 3 jam ja). So, perut dah lapar, mula la tercari2 kedai nak singgah.

Restoran nasi kandar biasanya terkenal di Pulau Pinang, tapi di Ipoh ni pun ada yang best! Nama resoran ni Nasi Vanggey. Aku diperkenalkan dengan restoran ni oleh kawan aku, orang Ipoh.

Tapi, tempat yang pegi ni cuma cawangan dia. Kata member aku tu, kalau nak rasa yang lagi 'kaw', kena pi dekat tempat asal dia, kat Yong Kalsom ke ape ntah. Makanan yang spesel kat sini tentulah Nasi Kandar atau lebih dikenali dengan 'Nasi Ganja' atau 'Nasi Vanggey' ditambah dengan ayam goreng ros. Menu lain yang digemari adalah Roti Nan Cheese. Kalau yang xminat nasi kandar, ada menu2 lain jugak untuk dipesan termasuklah tomyam.

Bagi yang nak try, Restoran Nasi Vanggey ni terletak di alamat:
5A, Lebuh 1, Greentown Business Centre,Ipoh, Malaysia 30450

Koordinat GPS:


This entry was posted on Saturday, February 26, 2011 at Saturday, February 26, 2011 and is filed under , , , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

2 comments

akanku terjah nanti....

baru tahu pasal tempat nie

March 29, 2011 at 12:48 PM
Anonymous  

wow! dah hampir 2 tahun duk ipoh tp xberkesempatan lgi mkn kat sini! nak kne pi ni.. niway,most welcome to my official website-->> www.adiasnawy.vemma.com
Get info about vemma juice. Click "company", "products", "opportunity" and other. FREE REGISTER-->> www.vbuildernow.com/148790106 & blog http://vemmiracle.blogspot.com SHARE WITH THE OTHERS!

April 10, 2012 at 12:21 AM

Post a Comment