Nak off alarm, kena jawab soalan!  

Posted by dxcel in , , ,

Salam.....

Kali ni nak menulis pasal gajet. Aku memang mat gajet pun..hehe

Kebanyakan daripada kita mesti guna jam penggera kan? Bahasa omputihnya...Alarm Clock!

Tapi, masalah utama bila guna jam ni (termasuk la handphone ke ipad ke ape ke) adalah bila bunyi je, trus tekan off atau snooze. Akibatnya...ramai la yang terlajak dak tertido balik.....huhu

Untuk selesaikan masalah ni, IQ alarm dicipta!

Ape tu IQ alarm? Macam mana IQ alarm ni boleh pastikan kita bangun?



Konsep IQ alarm ni adalah, bunyi penggeranya akan berhenti sekiranya kita boleh menjawab 2-3 soalan dengan betul. Jadi, secara logiknya, apabila kita berjaya menjawab 2-3 soalan yang diberikan dengan betul, bermakna minda kita telahpun bangun dan badan kita sudahpun bersedia untuk bangun. Kalau mamai2 lagi tu, xbersedia lagi tu! Best kan?

Jadi, pada sesiapa yang susah sangat nak bangun atau ada tabiat suka sangat off kan alarm, tunggu kehadiran gajet ni nanti. Hehe.....rasanya aku sendiri pun kena beli 1! =P

This entry was posted on Saturday, February 26, 2011 at Saturday, February 26, 2011 and is filed under , , , . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

1 comments

mslhnye,sll org call aku time aku tdo,aku leh jwb ngan betul ape yg ditanye, pastu aku tdo balik, nnt aku bgn,aku xingat ape pon,cam ari tu, mak aku call bgtau yg pakcik aku da meninggal,aku jwb fon,ntah ape2 lg ntah aku jwb,pastu aku tdo balik,aku xingat ape,br ni aku blk, makcik aku tu dtg, die kate nk wat kenduri 40 ari,nsb baek aku xtanye mane pakcik aku,bile makcik aku balik,aku tanye bapak aku,"sape yg meninggal?"bapak aku ngan mata terbeliak jwb, "bobo la...kan mak dah tpon bgtau ko?"haha...aku lupe...hehehehe...

March 3, 2011 at 10:11 AM

Post a Comment